تعمیرات سینک ظرفشویی

تعویض سیفون آشپزخانه و تعمیرات سینک ظرفشویی

تلفن : 09129352189-22533080 سراسر تهران , شبانه روزی

به دلیل استفاده های مکرر از سینک ظرفشویی , خرابی و نشتی آن یکی از پرتعدادترین مشکلات است که در منزل یا محل کار اتفاق میفتند . تعمیرات سینک آشپزخانه اغلب شامل نشتی از سیفون ظرفشویی , ورود آب از دور شیرالات به کابینت زیرظرفشویی و خرابی شیلنگها و اتصالات مربوط به نصب شیرالات سینک ظرفشویی میباشد . بعضا هم از آب بندی خارج شدن دور سینک و نیاز تعمیر لوله سینک در این قسمت حادث میشود .

انواع خرابی و تعمیرات سینک ظرفشویی

1- آب بندی نشدن سیفون ظرفشویی و نیاز به تعویض و یا تعمیر سینک ظرفشویی

2- نشتی آب از دور شیرالات یا لق شدن شیر سینک ظرفشویی

3- خراب شدن شیلنگ یا شیر پیسوار شیر ظرفشویی و چکه و فوران آب

4- بالا آمدن و پس زدن فاضلاب از لوله خروجی سینک به علت گرفتگی لوله فاضلاب

تعمیرات سینک ظرفشویی

علت آب دادن سیفون ظرفشویی

معمولا هنگام نشتی سیفون ظرفشویی کابینت زیر سینک خیس شده و با بازکردن کابینت یک بوی نامطبوع به مشام میرسد . فورا باید دست به کار شده و این مشکل را برطرف کرده و یا با کمک گرفتن از یک سرویس کار تاسیساتی به این مساله پایان داد .

معمولا در بسیاری از موارد نشتی از سیفون زیر سینک به این دلیل است که هنگام نصب واشرها درست نصب نشده اند و یا بر اثر مرور زمان دچار پارگی شده اند . گرفتگی لوله آشپزخانه هم میتواند باعث بروز این مساله شود .

اولین گام پیدا کردن نقطه نشت اب است که با لمس یا چشم بایستی حس شود . در بیشتر مواقع با نصب واشر ممکن است کار حل شود اما این احتمال هم وجود دارد که اتصالات مربوطه قابلیت استفاده خود را از دست داده و ما مجبور به تعویض سیفون ظرفشویی شویم .

برخی از ساکنین هم برای تمیز کردن سیفون ظرفشویی اقدام به بازکردن سیفون کرده و هنگام نصب مجدد قادر به نصب و آب بندی سیفون نیستند. بهتر است اگر شکل و نحوه نصب سیفون ظرفشویی را به خاطر نمی آورید با یک سرچ در گوگل به نحوه تعمیر سیفون ظرفشویی به تصاویر مربوط شکل انواع سیفون و نحوه نصب آن دسترسی پیدا کنید .

به طور کلی سیفون های ظرفشویی شامل یک زیرآب , یک سراهی و رابط بین دو لگن , یک لوله بین سراهی و سیفون اصلی , و یک لوله خروجی از سیفون به سمت لوله کشی فاضلاب ساختمان هستند . در بسیاری از سیفون ها در طول مسیر یک لوله و سراهی هم برای اتصال آبریز سینی سینک و یا خروجی ماشین لباسشویی و ظرفشویی به سیفون ظرفشویی متصل میباشد .

همه این قطعات هم بوسیله واشر آب بندی میشوند .

تعمیر لوله زیر سینک

تعمیر لوله سینک آشپزخانه یا با استفاده از واشرهای و استفاده از نوار تفلون امکان پذیر است و یا تعویض ست کامل سیفون ظرفشویی . برخی اشخاص برای تمیز کردن سیفون ظرفشویی و تخلیه آشغالهای آن اقدام به باز نمودن لوله و سیفون ظرفشویی میکنند اما به هنگام وصل کردن و تعمیرات سینک ظرفشویی با مشکل مواجه میشوند .

اگر شما هم دست به چنین کاری کردید , نگران نباشید ,  بایستی پیش از بازکردن خوب به نحوه اتصال قطعات سیفون ظرفشویی دقت کرده و یا پیش از اقدام به باز نمودن یک تصویر از نحوه اتصال می انداختید تا در زمان نصب سیفون با مشکل مواجه نشوید . اما الان دیگر دیر شده و یا  بایستی به دنبال تصاویر مربوط به نوع سیفون خود در اینترنت بگردید و یا حتی میتوانید با استفاده از کاتالوگ برند سینک یا سیفون این قطعات را به هم متصل کنید . اگر هم نشد , به یک تاسیساتی تلفن بزنید و ما هم میتوانیم به شما کمک کنیم .

در صورت مفقود شدن و شکستگی قطعات نیز میتوانید با مراجعه به فروشگاههای لوله کشی و البته با همراه داشتن تصویر یا خود قطعه معیوب این قطعات را تهیه کنید .

تعویض لوله سینک ظرفشویی

معمولا سینک های ظرفشویی در چندین نوع سینک روکار و توکار , تک لگنه , دو لگنه سینی دار , زیرآب کوچک و بزرگ و انواع فانتزی ایرانی و خارجی تقسیم بندی میشوند که بسته به نوع سینک سیفون آنها نیز فرقهایی با هم داشته و فقط بایستی شبیه خود را برای نصب آنها تهیه کنید .

برای تعویض لوله , سیفون و تعمیرات سینک ظرفشویی روی ما حساب کنید .

نویسنده

2 دیدگاه

  1. سیفون ظرفشویی دولگنه یک مدل هستند یا متفاوت ؟ با توجه به قیمت بالای بسته کامل سیفون های فانتزی امکان تهیه قطعات یدکی اونها وجود دارد؟

    1. سیفون های ظرفشویی دو لگنه بسته به برندهای سازنده تفاوت های به خصوص در انواع خارجی داشته و در برخی مارک های داخلی به ویژه اخوان میتوانید قطعات اون ها رو هم جداگانه تهیه کنید اما سینک البرز و سیفون سینک های خارجی یک مقدار از لحاظ خود سیفون و قطعات مشکل تر تهیه میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *