قیمت لوله پلیکا فاضلابی

بررسی و مقایسه قیمت لوله پلیکا فاضلابی, فشار قوی و معمولی ارزان قیمت در زمان خرید به خصوص اگر حجم بالایی باشد, میتواند در انتخاب شما از لحاظ کیفی و اقتصادی بسیار موثر باشد. اولین نکته در خرید و تعیین قیمت لوله پلیکا مشخص بودن کاربری لوله پلیکا تهیه شده است. به طور کلی لوله پلیکا در لوله کشی برق ساختمان, لوله کشی هواکش, فاضلاب و آبرسانی بیشترین کاربرد را داشته و البته در برخی مصارف صنعتی و دکوراتیو نیز کاربردهایی دارد. ما در اینجا به بررسی 3 رنج اصلی لوله پلیکا در دسته بندی ها لوله پلیکا هواکشی, فاضلاب و فشار قوی میپردازیم. استفاده مناسب از لوله پلیکا نقش مهمی در تعدیل قیمت لوله کشی ساختمان دارد.

قیمت لوله پلیکا فاضلابی

عوامل موثر بر قیمت لوله پلیکا فاضلابی

قیمت لوله پلیکا فاضلابی در بین انواع لوله های پلیکا حد میانه را دارد. همانطور که میدانید بهای لوله اتصالات پلیکا علاوه بر وزن و مواد اولیه به کار رفته به برند لوله پلیکا نیز بستگی دارد. به دلیل اهمیت لوله کشی فاضلاب ساختمان انتخاب و خرید یک برند مناسب نقش مهم در کیفیت و هزینه تمام شده لوله کشی ساختمان دارد. در بین لوله های پلیکا با برند و مارکهای مشهوری مانند پلیمر گلپایگان, پارس پلاست, رزاقی, وینوپلاستیک, مدل پلاستیک, یزد لوله, یاس سمنان و … معمولا با انتشار لیست قیمت لوله مبنای خرید و فروش را برحسب این لیست قیمت تعیین و به فروش میرسانند. اما در مورد برندهای کمتر شناخته شده تری که خیلی به مساله برندینگ اهمیت نمیدهند, قیمت لوله  بر اساس وزن داد و ستد میشود. مثلا در مورد لوله سایز 110 پلیکا که وزن استاندارد آن 9/100 کیلوگرم است, عدد مورد نظر در قیمت روز هر کیلو لوله پلیکا شده و قیمت آن طبق آن حساب میشود. البته این نوع محاسبه بیشتر در خرید و فروش کلی مبنا بوده و معمولا با مصرف کننده به صورت شاخه ای یا متری حساب میشود. مطابق همین محاسبه وزن لوله پلیکا استاندارد سایز 63, 4/800 کیلوگرم و سایز 90 , 6/700 کیلوگرم است.

لوله پلیکا فاضلابی از انواع لوله های نیمه قوی محسوب میشود که از نظر جرم دارای یک شرایط برای اخذ گواهینامه استاندارد میباشد. در ایران به دلیل سابقه تولید در این زمینه کارخانه های زیادی مشغول به تولید انواع لوله های پلیکا میباشند. همانظور که از نامش پیداست اکثر مصرف این دسته از لوله پلیکا برای اجرای لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند. این نوع لوله یکی از بهترین لوله فاضلاب ساختمان میباشند.

لوله پلیکا ارزان

لوله پلیکا ارزان قیمت, لوله ای است که وزن سبکی دارد. این نوع لوله ها ممکن است از ترکیب مواد اولیه آسیابی با مواد نو یا به صورت خالص از مواد اولیه نو درست شوند. به دسته اول لوله پلیکا گرانول و به نوع دوم لوله پلیکا هواکشی پودری گفته میشود. لوله پلیکا ارزان قیمت تقریبا نصف لوله پلیکا فاضلابی بوده و کیفیت و وزن آنها میتواند مقداری روی قیمت اثر داشته باشد. این نوع لوله ها معمولا غیر استاندارد بوده و قابل استفاده برای لوله کشی فاضلاب نیستند.

قیمت لوله پلیکا معمولی فاضلاب ساختمان

لوله پلیکا معمولی فاضلاب از دسته لوله های پلیکا نیمه قوی هستند. قیمت لوله پلیکا فاضلابی معمولی بستگی به برند آنها دارد. معمولا این لوله ها همگی دارای نشان استاندارد معتبر هستند اما بعضا ممکن است لوله پلیکاهایی در بازار پیدا شوند که استاندارد نداشته و یا استاندارد تقلبی داشته باشند. برندهای معتبر بایستی در انتخاب و ترکیب مواد اولیه و  همچنین وزن لوله موارد استاندارد را رعایت کنند, وگرنه استاندارد به آنها تعلق نمی گیرد. مارک های درجه یک نیز از هم از لحاظ کیفیت مواد اولیه و هم از نظر وزن لوله بسیار سطح بالایی داشته و به همین دلیل قیمت بالایی دارند. به همین دلیل معمولا بهتر است برای صرفه جویی در قیمت و بهینه کردن کیفیت از لوله های استاندارد معمولی مانند سمنان استفاده کنید.

قیمت لوله پلیکا فشار قوی

قیمت لوله فشار قوی به دلیل ضخامت و وزن بالای آن بیشترین قیمت را در بین لوله های پلیکا دارد. این لوله های قوی قابل استفاده در لوله کشی فاضلاب ساختمان و فاضلاب شهری اگو بوده و بر همان محاسبه وزنی به دلیل وزن بالا قیمت تمام شده ای نسبت به مابقی انواع لوله های پلیکا دارند.

مصارف  دیوار چاهی , فاضلابی , کشاورزی , آبرسانی و موارد دیگر به دلیل استفاده 50 درصدی مواد اولیه در ساخت رزین PVC از مواد کلرید سدیم و پلی کربنات است، لوله‌های پلیکا وابستگی کمتری به نفت دارند و علاوه بر مزایای ممتاز ذکر شده برای این لوله‌ها، قیمت این لوله‌ها بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر لوله‌های پلیمری، فلزی، چدنی و … می‌باشند. به طوری که امروزه لوله‌های پلیکا در دنیا یکی از گزینه‌های اصلی در شبکه‌های آب و فاضلاب می‌باشند.

محاسبه قیمت لوله اتصالات پلیکا

برندهای مشهور لوله پلیکا با ارایه یک لیست قیمت لوله و اتصالات مختص به خود و انتشار آن موجب شفافیت قیمت در همه جای ایران میشوند. با توجه به میزان و حجم خرید , هزینه حمل و قیمت عمده فروشی و خرده فروشی و سایر پارامتر های سیستم بازار یک درصد مشخصی تخفیف برای عمده فروشی تعیین میگردد و طی سلسله مراتب بسته به مشتری عمده و خرده ممکن است این تخفیف ها شامل مشتری بشود . با توجه به کیفیت این برندهای مشهور معمولا قیمت بالاتری نسبت به مارکهای کمتر مشهور دارند .  به طور معمول برای اجرای فاضلاب کشی بنای درحال ساخت,شهرداری هر منطقه بایستی از این مارکهای مورد تایید استفاده شده و بعضا در تعمیرات و بازسازی ساختمانها یا برای استفاده در لوله کشی هواکشی و دیگر مصارف از لوله های معمولی استفاده میشود .

اما به طور کلی و از آنجا که مهمترین مقیاس در تعیین بهای خرید لوله اتصالات پلیکا وزن لوله است , لوله کارخانجات معمولی تر بر حسب کیلویی خرید و فروش  میشوند و البته دست آخر فروشگاه های تاسیساتی بهای وزنی را به قیمت شاخه ای و متری تبدیل کرده و آنرا به فروش میرسانند.

لوله پلیکا 10نیمه قوی

در بین لوله اتصالات پلیکا قطر 10 بیشترین کاربرد را هم در بخش لوله کشی فاضلاب و هم در بین لوله های هواکشی دارد . از این نظر یکی از اصلی ترین اندازه هادر تخمین قیمت لوله پلیکا لوله 110 میباشد . قیمت لوله پلیکای برند معمولی در حال حاضر یعنی اواخر سال 1400 در حدود 400000 هزار تومان است که ممکن است در صورت خرید عمده شامل تخفیف هم بشود . قیمت برندهای معروف مانند گلپایگان و داراکار هم در حدود 600 تا 700 هزار تومان بوده و انواع فشار قوی ممکن است تا حدود 1 میلیون تومان بسته به وزن به فروش میرسند.

جهت مشاورد در خرید لوله و اتصالات ساختمان با خدمات لوله کشی ساختمان کارا یا فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور تماس حاصل نمایید.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *