بهترین مارک لوله و اتصالات

شناخت کافی و دانستن بهترین مارک لوله و اتصالات چه از لحاظ قیمت و چه از نظر کیفیت در بازار ایران که شاید بتوان گفت که نزدیک به 1000 برند اصلی و فیک وجود دارد, میتواند چه از نظر هزینه خرید و قیمت لوله کشی ساختمان شما را یاری کند و چه از لحاظ مقایسه و انتخاب بهترین آنها و استفاده به جا از بهترین برندهای بازار تاسیسات و لوله اتصالات ایران.

برای خرید از پایپ بازار با نمایندگی فروش لوله و اتصالات تماس بگیرید.

معرفی “بهترین مارک لوله و اتصالات “

در ابتدا لازم است انواع لوله های مختلف و کاربردهای آنها را تا حدی بشناسیم و هر دسته را جداگانه مقایسه کنیم. در بحث لوله کشی آب به طور عمده 2 دسته لوله های فلزی و لوله های پلیمری وجود دارد. لوله های فلزی مناسب برای آب لوله اتصالات گالوانیزه بوده و لوله های پلیمری شامل لوله های پلیمری تک لایه , سه لایه فویل دار, پنج لایه و تک لایه پکس میباشند. با توجه به قیمت لوله آب سرد و گرم میتون گفت که لوله های تک لایه بیشترین طرفدار را دارند.

همه 4 دسته لوله های فوق به همراه لوله های فولادی سیاه برای اجرای لوله کشی شوفاژ مناسب میباشند. البته لوله های فولادی سیاه به غیر از موتورخانه در حال حاضر در خطوط شوفاژ و پکیج کمتر استفاده میشوند.

در بخش فاضلاب ساختمان لوله های چدنی, پی وی سی یا پلیکا, پوش فیت و پلی اتیلن فاضلابی استفاده میشوند که البته استفاده از لوله اتصالات چدنی در ساختمان در حال حاضر منسوخ شده است.

در مورد لوله کشی گاز نیر در مقاله بهترین لوله برای گاز کشی توضیحات مفصلی داده شده است.

در ادامه به بررسی موردی بهترین مارک لوله و اتصالات هر نوع لوله میپزدازیم.

آذین لوله,  نیوپایپ, سوپرپایپ, یزدبسپار برای لوله کشی آب و شوفاژ , نیوفلکس, سوپردرین و پلی ران در بین لوله های پوش فیت فاضلابی, پارس پلاست, یاس سمنان, پلیمر گلپایگان در بین لوله های پلیکا , لوله مانیسمان اهواز و درزدار سپاهان و سپنتا برای لوله کشی گاز , آتش نشانی و موتورخانه از بهترین برندهای داخلی بوده و هیچ مارک لوله خارجی با این رنج قیمتی نیز کیفیت انواع لوله اتصالات ایرانی را ندارند.

لازم به ذکر است که برای اجرای لوله کشی ساختمان با کیفیت بالا علاوه بر تهیه بهترین مارک لوله و اتصالات, انتخاب مجری سطح بالا نیز ملاک مهمی بوده و در براورد مخارج و قیمت لوله کشی ساختمان تعیین مجری با تجربه و مهارت بسیار مهم است.

"بهترین مارک لوله و اتصالات "

بهترین مارک لوله سفید

یزد بسپار , آذین, نیک بسپار و بیست بسپار از برندهای معروف لوله پلاستیکی هستند که در بین آنها آذین لوله سپاهان با برند تجاری ALS هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کیفیت بهترین مارک لوله و اتصالات است. در دسترس بودن لوله آذین را میتوان با مشاهده این برند در اغلب فروشگاه های تاسیساتی مشاهده کرد. این لوله های بسته به نحوه لوله کشی پکیج ( انشعابی) در این شیوه هم کاربردهای زیادی دارند.

با مقایسه لیست قیمت آذین با دیگر برندها میتوانید دلیل پرفروش بودن آنرا درک کنید.

بهترین برند لوله پنج لایه

سوپرپایپ, نیوپایپ, ایزی پایپ, ایزوپایپ از بهترین مارک لوله پنج لایه هستند که تقریبا از لحاظ قیمت و طرفدار لوله اتصالات 5 لایه نیوپایپ سرآمد همه آنهاست. تمامی برندهای فوق در ایران تولید میشوند. وجود نمایندگی نیوپایپ در سراسر کشور یکی از محاسن این برند خوب است.

بهترین مارک لوله پلیکا

تنوع قیمت و کیفیت در لوله اتصالات پلیکا بالاست. لوله اتصالات پلیمر گلپایگان گران قیمت ترین و بهترین مارک لوله پلیکا و لوله سمنان در رده ای پایین تر و قیمتی مناسب تر از بهترین های لوله پی وی سی در ایران هستند. بهترین قیمت لوله پلیکا فاضلابی لوله های نیمه قوی استاندارد هستند که کارخانجات زیادی در تولید این لوله اتصالات فعالیت میکنند.

بهترین برند لوله فاضلاب

انتخاب بین پلیکا و پوش فیت میتواند شما را در خرید لوله فاضلاب کمک کند. اگر به دنبال قیمت مناسب تر و اجرای راحت تر هستید, لوله پلیکا و اگر سطح کار شما بالاست به دنبال لوله پوش فیت باشید.

بهترین برند لوله پوش فیت

پوش فیت پلی ران, نیوفلکس, یزد پوش فیت, سوپردرین و نیک بسپار از برندهای مشهور پوش فیت هستند که کیفیت و قیمت پوش فیت پلی ران از همه آنها بالاتر است. از لحاظ قیمت میتوان نیوفلکس را پوش فیت خوش قیمتی دانست.

برندهای معروف لوله پلی اتیلن

برندهای معروف لوله پلی اتیلن مارکهای پلی ران , پارسیان, حافظ و پلی غرب هستند که در کنار اتصالات پلی رود از بهترین لوله و اتصالات پلی اتیلن محسوب میشوند.

برندهای لوله گالوانیزه

ساوه و سپنتا بهترین برند لوله گالوانیزه هستند. این دو کارخانه 90 درصد بازار داخلی را تغذیه و صادرات هم دارند. به دلیل گران بودن قیمت لوله آب گالوانیزه این نوع لوله های فقط در برخی موارد خاص استفاده میشوند.

به طور کلی در زمینه تاسیسات بهترین مارک لوله و اتصالات برندهای داخلی هستند.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *