هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

در این نوشته راجع به هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور و البته روش های مختلف اسیدشویی و رسوب زدایی انواع پکیج خواهیم پرداخت. پکیج دیواری یک دستگاه گرمایشی با دو وظیفه گرم کردن آب مصرفی و گرمایش محیط از طریق رادیاتورهای شوفاژ و دیگر پخش کننده های گرمایشی است. این وسیله از قطعات مختلفی تشکیل شده و از مهمترین قطعات آن مبدل های پکیج است که به مرور بر اثر عبور آب و گرم شدن , موجب آزاد شدن یون های املاح آب شده و این مساله موجب ته نشین شدن رسوبات در مبدل و حتی طول مسیر عبور آب شده و به تدریج راندمان پکیج را کاهش داده و در صورت عدم رسیدگی به آن میتواند منجر به گسترش خرابی و نهایتا از کار افتادن پکیج شود. از این رو لازم است, به صورت دوره ای کار رسوب زادیی و اسید شویی پکیج انجام شده و این کار با روش ها و ابزارآلات مختلفی انجام میشود. در ادامه به بررسی هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور خواهیم پرداخت. البته ممک است که در طی انجام سرویس و تعمیر پکیج , نیاز به تعویض قطعات نیز باشد که به صورت جداگانه محاسبه میشود.

هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

حداقل هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

حداقل هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور بدون تعویض قطعات و فقط اجرت بین 800 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است. هر چند که در بهترین حالت به غیر از دستمزد هزینه های دیگر مانند خرید اسید و محلول های شستشو و ارینگ های یدکی نیز بر این مبلغ افزوده میشود. البته به غیر از روش اسید شویی پکیج با روش های دیگری نیز میتوان کار جرم گیری را انجام داد که در این صورت هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور تا حدی کاهش پیدا میکند. این روش خیلی رایج نبوده و نمیتواند به صورت کامل رسوب زدایی مبدل پکیج را انجام دهد.

در کنار هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور, سایر خدمات جانبی نیز میتواند موجب افزودن دستمزد و یا خرید قطعات پکیج شود. هزینه سرویس پکیج در چنین حالتی میتواند تا 2 میلیون تومان نیزافزایش پیدا کند. اما به طور نرمال بین 1/200 تا 1/700 میلیون تومان هزینه رسوب زادیی برای پکیج ایران رادیاتور, بوتان یا دیگر برندهای ایرانی را در نظر گرفت.

مزایای رسوب زدایی پکیج

رسوب زدایی پکیج دارای تقریبا به شکل باورنکردنی دارای محاسنی است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

  • بهبود پکیج
  • کاهش مصرف گاز و برق
  • دسترسی سریع تر به آب گرم و گرم تر شدن آب مصرفی
  • پیش گیری از گسترش خرابی های پکیج
  • کاهش استهلاک و خرابی قطعات پکیج و افزایش طول عمر به خاطر کاهش کارکرد پکیج
  • کاهش مصرف آب به دلیل دسترسی زودتر به آب گرم و کمتر بازگذاشتن شیر آب

علایم نیاز پکیج به اسید شویی

به طور کلی هر 3 تا 5 سال یک بار پکیج نیاز به اسیدشویی و رسوب زدایی مبدل پکیج دارد, اما اینکه از کجا بفهیم چه زمانی وقت رسوب گیری پکیج است, به نشانه هایی نیاز دارد که برخی از اصلی ترین موارد آنها را در ادامه ذکر میکنیم.

  • کاهش فشار آب گرم ساختمان به خصوص در حمام و آشپزخانه
  • کاهش درجه حرارت آب گرم و ولرم بودن آن
  • طول کشیدن تولید آب گرم توسط پکیج
  • گرم نشدن رادیاتور شوفاژ به اندازه کافی
  • ایجاد صدای ناهنجار از داخل پکیج
  • درجه نشانگر فشار پکیج بالا مدام بالا میرود
  • اعلام ارور در صفحه نمایش پکیج( در پکیج ایران رادیاتور ارور 70 )

در صورت نصب انواع صافی های تصفیه آب قبل از ورودی آب سرد به پکیج تا حد زیادی میتوان نیاز به رسوب زدایی پکیج را به تاخیر انداخت. بهتر است در هنگام شستشوی مبدل پکیج, عملیات رسوب زدایی مدار گرمایشی و رادیاتور ها نیز صورت گیرد, تا آب درون سیستم تا حد زیادی پاکسازی شود. هر چند که هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور ظاهرا زیاد به نظر میرسد, اما میتواند از مخارج بیشتر جلوگیری کند.

روش های رسوب زدایی و اسید شویی پکیج

اسیدشویی پکیج به دو شکل سنتی و با پمپ انجام میشود. هر دو روش اسید شویی پکیج با استفاده از اسیدها و محلول های شیمیایی مخصوص انجام میشود. در حین انجام هر دو شیوه بایستی ایمنی و سلامت سرویس کار و اطرافیان در اولویت قرار داشته باشد و بهتر است محیط اطراف شلوغ نباشد. به دلیل خورندگی اسید و محلول های شیمیایی بایستی از پاشش و ریختن اسید به لوازم اطراف جلوگیری کرده و به همین دلیل برخی از همکاران برای سرویس کامل رسوب زدایی و اسید شویی پکیج, دستگاه را باز کرده و به کارگاه های مخصوص اینکار منتقل کرده و پس از سرویس کامل پکیج برای نصب و راه اندازی بازمیگردانند.

استفاده از کلاه , دستکش ایمنی و عینک مخصوص برای سرویس کار واجب است.

اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, بوتان , لورچ, ایساتیس, آریستون, ایمرگاس, ال جی و دیگر برندهای خارجی و داخلی نیز هیچ تفاوتی اجرایی و هزینه نداشته و همگی طبق یک الگوی ثابت انجام میشوند. اسید شویی پکیج تک مبدل و دو مبدل نیز از لحاظ اجرا هیچ تفاوتی نداشته و مراحل کار به همان صورت انجام میشود.

رسوب زدایی پکیج با پمپ های مخصوص

در حال حاضر پمپ هایی هستند که با روشی کاملا مکانیزه , کار اسید شویی پکیج را انجام میدهند. این پمپ ها اندازه کوچکی داشته و اسید را با فشار به داخل مبدل پرتاب میکنند.

در این روش بعد از قطع کردن جریان آب و گاز و کشیدن پریز برق پکیج, آب پکیج را تخلیه کرده و سپس مبدل را باز میکنیم. برای باز کردن مبدل پکیج به آچار آلن نیاز دارید. پمپ اسید شویی پکیج را داخل یک تشت اسید,قرار داده و اسید را با فشار پمپ به بیرون و درون مبدل میزنیم.

با استفاده از شلنگ های پلاستیکی و دو عدد سرشلنگی , خروجی پمپ را به یک سمت مبدل متصل میکنیم. خروجی مبدل را نیز با استفاده از شلنگ نصب شده روی آن در داخل تشت اسید قرار میدهیم. با گردش اسید در این سیکل رسوب زدایی, بعد از مدتی کلیه جرم های مبدل گرفته میشود.

در سرویس کامل و رسوب زدایی کامل پکیج علاوه بر اسید شویی مبدل پکیج, بایستی قطعاتی همچون فیلتر, فلوسوییچ و دیگر قطعات در معرض رسوب پکیج هم رسوب زدایی و در صورت نیاز تعویض شوند.

در صورت تمایل کارفرما و مالک بهتر است, جرم گیری شوفاژها و شستشوی مدار گرمایش نیز انجام شود.

اسید شویی پکیج با پمپ کولر

برای رسوب زدایی پکیج میتوان از پمپ کولر آبی نیز استفاده کرد. این پمپ های نسبتا کوچک و ارزان ضد اسید بوده و با پاشیدن اسید با فشار ملایم به داخل لایه های مبدل ثانویه پکیج به خوبی کار اسیدشویی را انجام میدهند. روش کار اسید شویی پکیج با پمپ کولر مانند روش های قبلی بوده و با باز کردن مبدل و قرار دادن پمپ درون یک تشت انجام میشود. بهتر است در اسیدشویی پکیج از اسیدهای مخصوص پکیج استفاده شود.

برای تخلیه آب پکیج, شیر ورودی پکیج را بسته, شیرپرکن پکیج را در  خلاف عقربه های ساعت چرخانده و آب گرم مصرفی را باز کنید.

رسوب زدایی پکیج به روش دستی یا سنتی

در این روش بعد از خاموش کردن پکیج و کشیدن پریز برق, قطع کردن آب و گاز ورودی, کاور دستگاه را باز کردن و مبدل پکیج را جدا میکنیم. مبدل را درون یک تشت آب نیمه پر,قرار داده با استفاده از مواد جرم گیر اسیدی مانند اسید دیسکر, جوهر نمک یا اسیدکلریدریک و اسید سولفوریک رقیق شروع به اسید شویی مبدل میکنیم. محلول اسیدی را با استفاده از یک قیف از یک سمت مبدل درون روزنه مبدل ریخته و انقدر اینکار را تکرار میکنیم تا مبدل کاملا از اسید پر شود.

بعد از اطمینان از رسوب زدایی کامل بعد از حدود 20 دقیقه, مبدل را با فشار آب شستشو داده, تا مبدل را از مواد اسیدی بزدایید. سپس مبدل را نصب کرده و پکیج را با فشار 1/5 بار راه اندازی میکنید.

رسوب زدایی پکیج بدون اسید

این روش یک شیوه بسیار مبتدی بوده و هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور با این راهکار به شدت کاهش پیدا میکند. در این روش با جدا کردن مبدل از پکیج با سرد کردن مبدل و ریختن آب جوش و چند ضربه ملایم, مقدار زیادی از رسوبات مبدل کنده میشود, اما هیچ ضمانتی برای رسوب زدایی کامل پکیج وجود ندارد.

 

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *