قیمت لوله api سپاهان

در این نوشته قیمت لوله api سپاهان را مورد بررسی قرار میدهیم.

در حال حاضر به دلیل کیفیت و قیمت مناسب, لوله های api یکی از پرتقاضاترین انواع لوله های فولادی سیاه بوده که علاوه بر لوله کشی گاز در موارد دیگری مانند لوله کشی موتورخانه و انتقال سیالات گرمایشی و لوله کشی صنعتی کاربردهای زیادی دارد. لوله های API نوعی از لوله های درزدار آهنی سیاه هستند که تحت استانداردهای انستیتو نفت آمریکا تولید شده و به همین دلیل کیفیت قابل توجهی دارد. لوله ای پی آی نوع لوله درزدار قوی است که به اندازه لوله مانیسمان ضخامت داشته و از آلیاژ خاصی از ورقه های فولادی تهیه میشود. تکنولوژی تولید لوله درزدار api نیز با لوله های درزدار معمولی کمی متفاوت بوده , ولی به صورت کلی به همان طریق نورد کردن تولید میشود. در کنار این مساله به دلیل قیمت لوله مانیسمان که بالاتر از لوله های ای پی آی است, تمایل بازار به خرید لوله ای پی آی بیشتر است. قیمت لوله api مانند دیگر محصولات فلزی بستگی به وزن لوله و شرایط بازار دارد.

قیمت لوله api سپاهان

لیست قیمت لوله api سپاهان

هر چند که به دلیل نوسانات بازار و تاثیرپذیری از قیمت جهانی فولادی و دلار نمیتوان قیمت لوله api را به صورت ثابت در نظر گرفت,اما آخرین لیست قیمت لوله api سپاهان را میتوان به شرح زیر ارایه داد.

لوله 1/2 سپاهان ای پی آی    390 هزار تومان

لوله 3/4 سپاهان ای پی آی    445 هزار تومان

لوله 1 اینچ سپاهان ای پی آی 755 هزار تومان

لوله 11/4 سپاهان ای پی آی  940 هزار تومان

لوله درزدار 11/2 ای پی آی  سپاهان 1090 میلیون تومان

لوله 2 اینچ ای پی آی سپاهان   1/780 میلیون تومان

لوله 21/2 اینچ ای پی آی سپاهان 1/950 میلیون تومان

لوله 3 اینچ ای پی آی سپاهان      2/910 میلیون تومان

لوله 4 اینچ ای پی آی سپاهان 2/950/000 میلیون تومان

قیمت های فوق آخرین قیمت نمایندگی لوله api سپاهان در تهران بوده و در طول زمان به احتمال فراوان دستخوش تغییرات زیادی میشود. با این حال همواره قیمت لوله ای پی آی سپاهان در مقایسه با قیمت خرید لوله مانیسمان به صرفه بوده و از لحاظ کیفی نیز در یک یک سطح قرار دارد.

لوله گازی api

به دلیل اینکه لوله های API برای لوله کشی گاز ساختمان به خصوص لوله کشی گاز توکار تقاضای زیادی دارند, به این لوله ها, لوله درزدار توکار نیز گفته میشود. سازمان نظام مهندسی به لوله کشی گاز با لوله های ای پی آی مجوز اجرا و استفاده داده و همین مساله در کنار قیمت مناسب این نوع لوله ها, مصرف لوله گاز api را با اتصالات مانیسمان بالا برده است.

نمایندگی لوله api سپاهان

فروشگاه پایپ بازار, نمایندگی لوله api سپاهان در تهران, صدور سریع پیش فاکتور و ارسال بار به کلیه نقاط کشور به قیمت کف بازار, فروش فقط به صورت عمده, همراه با تهیه کلیه برندهای لوله اتصالات فلزی و پلیمری میباشد.

API 5L: استاندارد برای لوله‌های فولادی ,مصرف در خطوط انتقال مایعات و گازها.
– API 5CT: استاندارد برای لوله‌های فولادی مورد استفاده در اکتشاف و استخراج نفت و گاز طبیعی.
– API 5D: استاندارد برای لوله‌های حفاری نفت و گاز.
– API 5DP: استاندارد برای لوله‌های حفاری نفت و گاز با پایانهای وصل‌شونده.
– API 5CT: استاندارد برای لوله‌های نفت و گاز مورد استفاده در اکتشاف و تولید.

لوله های فلزی api به دلیل دارا بودن خصوصیاتی نظیر مقاومت بالا، چقرمگی بالا، مقاومت بالا در برابر شکنندگی خشک، دمای انتقال شکست نرم به ترد پایین (DBTT)، قابلیت جوشکاری و مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی در اماکن نمکی و خورنده نظیر محیط های حاوی H2S، کارایی فراوانی از خود نشان داده و در کاربردهایی نظیر خطوط انتقال لوله کشی گاز خانگی و صنعتی,صنایع نفت و گاز، حمل و نقل گاز با فشار بالا، انتقال محصولات پالایشگاهی و نفتی، خطوط لوله دریایی, صنایع مواد غذایی,داروسازی و غیره به کار برده می شوند.

انواع لوله های api به واسطه موارد زیر دسته بندی میشوند:

خط تولید: لوله های بدون درز تا 24 اینچ و لوله های درزدار یا جوش داده شده در حالت LSAW بالای 24 اینچ و در حالت ERW تا اندازه 24 اینچ مورد استفاده قرار می گیرند.

از نظر سطح کیفیت: در این حالت به دو دسته PLS1 و PLS2 تقسیم می شوند.

رنگ و سطح تمام شده نهایی: مشکی، رنگ شده، روغنی و ضد زنگ، گالوانیزه و حاوی پوشش خارجی یا داخلی

برش لوله: انتهای ساده و مورب یا پخ دار

این لوله ها تحت استاندارد api 5L و استاندارد ملی با شماره IRIS 3574 و در دو نوع توکار و روکار تولید شده و برای لوله کشی گاز خانگی و صنعتی استفاده می شوند. لوله api سپاهان در سایزهای 2/1 تا 6 اینچ و در وزن های سبک و سنگین تولید و روانه بازار مصرف می گردد و در حال حاضر با سایر برندهای خارجی در حال رقابت است.

 

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *