قیمت لوله بازکنی

در این نوشته به بررسی نحوه تعیین هزینه و قیمت لوله بازکنی خواهیم پرداخت. با توجه به گرفتگی های مختلف لوله فاضلاب و استفاده از روش های گوناگون بعضا نرخهای متفاوتی از سوی همکاران لوله بازکنی اعلام شده و ممکن در برخی موارد دچار اختلافاتی با کارفرمایان شود, بایستی شیوه های مختلف و انواع گرفتگی ها را بررسی کرده و سپس به یک جمع بندی کلی برسیم.

ارایه کلیه خدمات لوله بازکنی تهران با نرخ اتحادیه لوله بازکنی

تلفن: 09129352189-22537778

لوله های فاضلاب سایزبندی مختلفی داشته که بر حسب مصرف توسط مجریان لوله کشی و مهندسین تاسیسات طراحی و اجرا میشوند. اما به دلیل اینکه پساب های مصرفی حاصل از شستشوی ظروف و فاضلاب های انسانی جامد هستند, به مرور این لوله ها دچار گرفتگی هایی شده و به ناچار بایستی با استفاده از شیوه های مختلف باز شوند.

معمولا لوله سینک ظرفشویی و توالت ایرانی و فرنگی بیشتر از همه دچار گرفتگی شده و این مساله به دلیل این است که حجم ورود جامدات و استفاده آنها از مابقی راه آب های منزل بیشتر است. گرفتگی خروجی سنگ روشویی و ماشین لباسشویی با توجه به مایع بودن مواد دفعی کمتر بوده و در استعلام قیمت لوله بازکنی در داخل آپارتمان این دو مورد به همراه گرفتگی لوله های مشا پارکینگ و پشت بام بیشتر است.

قیمت لوله بازکنی تهران

نحوه تعیین قیمت لوله بازکنی

توافق قبل از اجرا بهترین نحوه تعیین قیمت لوله بازکنی است. اما بایستی توجه کنید که هیچگاه فریب قیمتهای کمتر از نرخ واقعی را نخورده و قبل از هر اقدامی قیمت نهایی را با  لوله بازکن توافق سفت و محکم کنید.

محل گرفتگی

محل گرفتگی اعم از گرفتگی توالت ایرانی, گرفتگی توالت فرنگی, گرفتگی سینک ظرفشویی, گرفتگی لوله یا رایزر اصلی, گرفتگی راه آب ماشین لباسشویی و ظرفشویی, گرفتگی روشویی, گرفتگی راه آب پشت بام, گرفتگی کفشور پارکینگ و زیرزمین از فاکتورهای مهم در قیمت لوله بازکنی هستند. معمولا گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی و پارکینگ به دلیل قطور بودن و کثیف بودن وقت و کار بیشتری برده و هزینه لوله بازکنی آنها بیشتر هستند.

برخی از گرفتگی ها نیز در لوله های اصلی افقی رخ میدهند. این گرفتگی ها بیشتر به دلیل شیب کم لوله کشی فاضلاب ساختمان ممکن است مکررا و به فواصل چند ماه یک بار به وقوع پیوسته و ممکن است استفاده از فنر لوله بازکنی و مواد مخصوص رسوب تراش, گرفتگی را چند ماه تعویض بیاندازد, اما راه حال نهایی اصلاح شیب بندی لوله فاضلاب بوده که در بعضی موارد به دلیل محدودیت در فضا یا عدم امکان تعویض, ناچارا بایستی از لوله بازکنی های مکرر استفاده شود.

نوع گرفتگی لوله فاضلاب

نوع گرفتگی شامل گرفتگی موضعی و گرفتگی قطری میشود. در برخی گرفتگیها یک قسمت خاص از لوله به دلیل رسوب بستن همان قسمت از لوله یا اتصالات دچار انسداد شده و با کمی فنر زدن این گرفتگی موضعی رفع شده و راه آب باز میشود. هزینه و قیمت لوله بازکنی در چنین مواردی نسبتا کمتر است. این مورد بیشتر در مورد گرفتگی ها لوله روشویی و ماشین لباسشویی رخ میدهد.

اما برخی از گرفتگی ها به دلیل رسوب گرفتن سطح مقطع لوله های افقی در چندین متر, موضعی نبوده و بایستی با استفاده از فنرهای و سرمته های مخصوص اقدام به رسوب تراشی کرد. نرخ و قیمت لوله بازکنی در این موارد نسبت به سایر موارد بیشتر بوده و علاوه بر اجرت هزینه سه نظام لوله بازکنی بایستی از سوی کارفرما پرداخت شود. همین مساله موجب میشود که قیمت لوله بازکنی فاضلاب به فنر به چندین میلیون تومان رسیده و موجب اختلافاتی بین مجری لوله بازکنی و مشتری شود. پس بهتر است قبل ار اقدام به لوله بازکنی قیمت آن در چنین مواردی توافق شود.

مورد دیگر در نوع گرفتگی این مساله است که گرفتگی طبیعی رخ داده باشد و نه با مصالح ساختمانی مانند سیمان , آهک , گچ , قیر و دیگر مصالحی که باز کردن چنین مواردی نیاز به تجربه و حوصله فراوانی داشته و در برخی موارد ممکن است قابل باز شدن نباشند.

عمق گرفتگی

هرچقدر که طول فنر برای رفع گرفتگی بیشتر باشد, اجرت و قیمت لوله بازکنی بیشتر میشود.چرا که اولا قیمت فنرهای بلند بیشتر بوده و ریسک گیرکردن فنر در این مواقع بیشتر است.

جنس لوله های فاضلاب

جنس لوله های فاضلاب کمترین تاثیر را در قیمت لوله بازکنی داشته,اما به دلیل اینکه لوله های چدنی احتمالا سوراخ شدن دارند, برخی از همکاران برای بازکردن لوله های چدنی بین 20 تا 30 درصد دستمزد بیشتری طلب میکنند.

نرخ اتحادیه لوله بازکنی سال ۱۴۰۲

نرخ اتحادیه لوله بازکنی هر سال توسط اتحادیه و سندیکاهای مختلف اعلام میشود. البته به دلیل اینکه این اتحادیه ها سراسری نبوده و لوله بازکنها یک اتحادیه مستقل ندارند, معمولا نرخ های اعلامی با شرایط روزمره همخوانی نداشته و به همین دلیل کمتر مورد توجه و اعتنای همکاران قرار گرفته و بشتر به صورت توافقی اعلام میشود.

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب

با توجه به شرایط روز قیمت لوله بازکنی با فنر به صورت متوسط در تهران شکل زیر محاسبه میشود.

قیمت لوله بازکنی سینک ظرفشویی و روشویی بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان, هزینه لوله بازکنی توالت فرنگی بین 700 هزار تومان تا 1/5 میلیون تومان, نرخ لوله بازکنی توالت ایرانی 1 تا 2/5 میلیون تومان, دستمزد لوله بازکنی کفشور حمام و آشپزخانه 600 هزار تومان تا 900 هزارتومان, هزینه لوله بازکنی فاضلاب پارکینگ 1 تا 2 میلیون تومان, اجرت لوله بازکنی راه آب پشت بام 1/5 تا 4 میلیون تومان.

لازم به ذکر است که لوله بازکنی با قیمت های 100 تا 200 هزار تومان برای هیچ لوله بازکنی به صرفه نیست و فریب چنین رقم هایی را نخورید. متاسفانه برخی از همکاران برای گرفتن کار لوله بازکنی ابتدا یک رقم پایین و ناچیز اعلام کرده و پس از ورود به منزل به شگردهای کلاهبرداری اقدام به بالا بردن قیمت لوله بازکنی کرده و مشتری را تحت فشار تلکه میکنند.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *