قیمت لوله کشی گاز

در این نوشته به بررسی هزینه تمام شده و قیمت لوله کشی گاز ساختمان خواهیم پرداخت. جهت استعلام دقیق و به روز مخارج و قیمت گاز کشی ساختمان و در خواست لوله کش گاز برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در تهران و حومه با ما تماس بگیرید.

تلفن : 09129352189-22537778 بدون تعطیلی.

اطلاع از هزینه و  قیمت لوله کشی گاز برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان یا تغییرات احتمالی پیش از دست به کار شدن بسیار مهم است. از این رو ما در این نوشته به صورت مبسوط به مبحث آشنایی با قیمت لوله کشی گاز میپردازیم. پیش از آن لازم است مواردی مختصر راجع به نحوه اجرای یا تعمیرات لوله کشی گاز داده شود.

قیمت لوله کشی گاز ساختمان

قیمت لوله کشی گاز در تهران

قیمت لوله کشی گاز در تهران و بسیاری از نقاط کشور به دو شکل متری و واحدی برای اجرای لوله کشی گاز بناهای در حال ساخت و به صورت چکی برای کارهای تعمیراتی و خرده کاری محاسبه میشود.

کارهای تعمیرات لوله کشی گاز نیز به صورت کلی و چکی توافق میشود.

برخی از کارفرما و مجریان با توافق مخارج خرید لوازم لوله کشی گاز را نیز توافق کرده و برخی از مجریان فقط بدون جنس دستمزد خود را اعلام کرده و کارفرما خود راسا با دریافت لیست خرید اجناس از مجری لوازم و لوله اتصالات لوله کشی گاز را تهیه میکند. مطمینا به دلیل وقت گذاشتن مجری لوله کشی گاز منطقی است که درصدی از فاکتور خرید منفعت مجری است که برای خرید اجناس وقت گذاشته و به دنبال تهیه لوازم لوله کشی گاز میرود.

در صورتیکه مالک ساختمان ترجیح دهد که خود لوازم را تهیه کند ممکن است مقداری از هزینه خرید کاهش یابد اما دستمزد اجرای لوله کشی گاز یک مقدار توافقی است که به صورت متری و چکی توافق شده و در صورت اضافه شدن و تغییرات احتمالی بایستی مجددا توافق شود.

شیوه دیگر محاسبه قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی بوده که مخصوص توافق بین مجری و کارفرما در گازکشی ساختمان های در حال ساخت است. در این شیوه دستمزد یا مصالح طبق نقشه لوله کشی گاز به صورت کلی بین طرفین توافق و قرارداد منعقد میگردد. در حال حاضر معمولا اجرت لوله کشی گاز یک واحد حدود 100 متری در حدود 5 تا 6 میلیون تومان است که در صورت ساخت کلکتور ممکن است مبلغی به این رقم افزوده شود. به طور تقریبی میتوان گفت که در حدود همین مبلغ هم هزینه خرید مصالح لوله و اتصالات لوله کشی گاز خواهد شد.

در بحث اجرت معمولا در متراژهای پایین به دلیل استفاده از تجهیزات گران قیمت جوشکاری لوله گاز و تخصص مجریان دستمزد بیشتر از خرید لوازم بوده و در کارهای متوسط حدودا اجرت لوله کشی گاز و  خرید لوازم مبلغی مساوی میباشند . البته در پروژه های بزرگ معمولا خرید لوازم مخارج بیشتری نسبت به دستمزد دارد.

لوله کشی گاز متری چند

با توجه به نوسانات اجناس لوله و اتصالات قیمت خیلی مشخصی نمیتوان با اجناس داد , اما در سایزهای پایین لوله کشی و متراژ نسبتا بالا رنج قیمت حدود متری 120 تا 140 هزار تومان بسته به سایز لوله تا قطر 1 اینچ و نوع آنها بوده و برای خرده کاری گازکشی نیز بایستی از محل بازدید شده یا تصاویر محل مشاهده شود تا بتوان قیمت گذاری دقیقی انجام داد.

به دلیل متغیر بودن سایز و طول لوله اتصالات مورد نیاز نمیتوان رقم دقیقی از هزینه لوازم لوله کشی گاز ارایه داد, اما به طور هزینه خرید هر متر لوله اتصالات گاز در سایز پایین از حدود متری 120 هزار تومان تا 140 هزار تومان برآورد شده و با افزایش سایز ممکن است تا متری 200 هزار تومان و بیشتر نیز افزایش پیدا کند.به دلیل تنوع قیمت لوله و اتصالات بهتر است, قیمت لوله و اتصالات به روز استعلام شود.

اجرت لوله کشی گاز

در برخی موارد به دلیل حجیم بودن کار عمده توسط یک پیمانکار کلی قرارداد شده و به دلیل اینکه یک نفر از عهده اجرای آن بر نمی آید توسط چند مجری دیگر کنترات میشود. این نوع کنترات که بدون تهیه لوازم بوده معمولا توسط استادکارانی انجام میشود که حتی ممکن است ابزار جوشکاری هم نداشته باشند و پیمانکار اصلی موظف است طبق توافق با آنها ابزارآلات کار را نیز برای آنها فراهم کرده و عمدتا به صورت روزمزد با آنها توافق میشود.

این اساتید جوشکاری در واقع کارگران ماهر جوشکاری هستند که بایستی طبق نظر و مسولیت پیمانکار کار کرده و در واقع از لحاظ حقوقی و فنی نمیتوانند کارهای بزرگ را عهده دار شوند.

به طور کلی لوله کشی گاز ساختمان بعد از کنتور  گاز ساختمان انجام میشود. نصب کنتور گاز توسط اداره گاز انجام شده و برای اختصاص دادن لوله گاز به هر ساختمان لازم است یک علمک و رگلاتور پیش از نصب کنتور انجام شود. فشار انتقال گاز در لوله های گاز شهری بسیار بالا بوده و دلیل این مساله جلوگیری از افت فشار گاز شهری است. به همین دلیل و به منظور ممانعت از فشار و ترکیدن لوله های گاز فشارشکن پیش از کنتور نصب میشود تا این فشار را کاهش داده و برای مصارف گاز خانگی مهیا کند.

لوله کشی گاز با لوله اتصالات فلزی انجام شده و نحوه اتصال لوله اتصالات بایستی با جوشکاری لوله گاز انجام شود. لوله کشی گاز توکار با لوله های مانیسمان یا API , و اتصالات مانیسمان بدون درز انجام شده و لوله کشی گاز روکار با لوله اتصالات درزدار استاندارد گاز انجام میشود. عایق کاری و مسیر لوله کشی گاز نیز در اجرا مهم بوده و تعداد و نوع انشعابات و حتی سایز لوله در نقشه لوله کشی گاز ذکر میگردد.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *