تجهیزات گرمایش از کف

برای خرید لوازم و تجهیزات گرمایش از کف بایستی ابتدا از محل بازدید شده و یک برآورد دقیقی از لوازم مورد نیاز کرد. سپس با توجه به مساحت و زیربنای گرمایش از کف و همچنین نوع اجرا لوازم مورد نیاز گرمایش از کف را لیست کرده و بعد از سبک و سنگین کردن, یک لیست قیمت لوازم گرمایش از کف به مالک ارایه دهیم, تا در صورت تایید خود یا مجری تهیه و خرید تجهیزات گرمایش از کف را انجام دهد.

در ادامه لیست کلی لوازم گرمایش از کف را با بررسی دقیق و تخمین قیمتی تک تک تجهیزات آورده ایم.

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف

تجهیزات گرمایش از کف

لیست تجهیزات مورد نیاز گرمایش از کف

  • عایق گرمایش از کف
  • لوله گرمایش از کف
  • کلکتور گرمایش از کف
  • لوازم جانبی گرمایش از کف

بدیهی است که هر از اقلام فوق انواع و قیمت های متفاوتی داشته و تابع مدل اجرایی مورد نظر مجری و کارفرما و همچنین قیمت هر یک از برندهای متفاوت هستند. نوع سیستم گرمایشی اعم از موتورخانه یا پکیج هیچ تاثیری در خرید لوازم مورد نیاز گرمایش از کف ندارد.

عایق گرمایش از کف

عایق گرمایش از کف یکی از مهمترین تجهیزات گرمایش از کف محسوب میشود. به دلیل تنوع در انواع فوم و عایق , تفاوت های قیمتی زیادی با هم داشته و از این رو بایستی این انتخاب با مشورت کارفرما انجام شود. هر چند که اختلاف قیمت تمام شده ممکن است بین ارزان ترین تا گران ترین نوع فوم بین 5 تا درصد محاسبه شود.

فوم شانه تخم مرغی, فوم متالایز و XPE , فوم عایق کناری, فوم رولی الاستومری و PE ساده و فوم ورقه ای با روکش آلومینیوم از گزینه های پیش روی شما هستند.

اجرای سیستم گرمایش از کف با فوم شانه تخم مرغی کار را بسیار مرتب نموده و نیازی به استفاده از بست خاردار و ریلی وجود نخواهد داشت. چرا که در قالب فوم های شانه تخم مرغی, شیارهای مخصوص برای قرار گرفتن لوله در آن وجود داشته و به همین دلیل اجرای لوله کشی گرمایش از کف بسیار راحت و شکیل خواهد شد. فوم گرمایش از کف یکی از تجهیزات نسبتا گران قیمت گرمایش از کف است که در حال حاضر یعنی پاییز سال 1402 در حدود مترمربعی 110 هزار تومان قیمت دارد. این فوم ها به صورت ورقه های با ابعاد مختلف به فروش میرسد. ضخامت این نوع فوم یا یونولیت ها بین 3 تا 5 سانتیمتر است.

فوم متالایز و XPE و فوم های با روکش آلومینیومی چسب دار از انواع فوم هایی هستند که برای جلوگیری از افزایش ایزولاسیون گرمایش از کف بسیار مناسب بوده و تنها مشکل آنها این است که در استفاده از این فوم ها حتما بایستی از بست خاردار یا بست ریلی استفاده شود. قیمت هر متر مربع از این عایق ها بین 60 تا 70 هزار تومان است.

فوم های الاستومری سیاه رنگ و پلی اتیلن سفید رنگ از دیگر فوم های ارزان قیمت هستند که کیفیت عایق بندی چندانی نداشته و به بست برای مهار لوله ها نیاز دارند. این نوع عایق ها بین 40 تا 50 هزار تومان در هر مترمربع قیمت دارند.

لوله گرمایش از کف

لوله گرمایش از کف را بایستی از مهمترین تجهیزات گرمایش از کف دانست. مقاومت در برابر آب گرم شوفاژ, طول عمر بالا در شرایط گرمایی و فشار بالا و استحکام فیزیکی در برابر له شدگی و دوپهن شدن در کنار صیقلی بودن سطح داخلی از ویژگی های یک لوله مناسب برای گرمایش از کف است.

با این تعاریف لوله پنج لایه PEX-AL-PEX و لوله تک لایه پکس از گزینه های انتخابی میباشند. اما لوله های پنج لایه به دلیل اینکه در ساختار آنها فلز آلومینیوم به کار رفته مقاومت بالایی داشته و انبساط طولی کمی دارند, به همین دلیل بهترین لوله برای گرمایش از کف را بایستی لوله پنج لایه دانست.

هر متر طول لوله پنج لایه با برند خوب بین 22 تا 30 هزار تومان قیمت دارد. لوله نیوپایپ از لحاظ کیفی و قیمتی مناسب ترین رنج قیمت را داشته و در هر متر مربع بین 4 تا 5 متر طول به لوله پنج لایه نیاز داریم.

کلکتور گرمایش از کف

در لیست قیمت لوازم گرمایش از کف پرحاشیه ترین اقلام در این قسمت هستند. کلکتور گرمایش از کف یک قطعه لوله ای با چند انشعاب است که معمولا از فلز برنج ساخته میشود. کلکتورهای گرمایش از کف یک سایز اصلی مثلا 1 اینچ داشته که بر روی آنها روزنه های فرعی با انشعاب کوچکتر مثلا 1/2 روی آنها ایجاد شده است. انشعاب گیری شیر و سایز تجهیزات بر روی کلکتور انجام میشود. لوله اصلی از پکیج یا موتورخانه به کلکتور متصل و با پخش شدن بین انشعاب های مختلف گرمایش از کف به کلکتور برگشت منتقل و از آنجا به مولد گرمایشی باز میگردند. کلکتور گرمایش از کف نیوپایپ , نیوکلکتور, کلکتور آلومنیومی و کلکتور سوپرپایپ از انواع مختلف کلکتور گرمایش از کف هستند. کلکتورهای بر حسب سایز لوله اصلی و تعداد خروجی و سایز فرعی نام گذاری میشوند. به عنوان مثال یک کلکتور با سایز اصلی 1 اینچ و تعداد خروجی های 5 با سایز 1/2 به اسم کلکتور 1 اینچ 5b 1/2 شناخته میشود. کلکتورهایی با سایز 11/4 و بیشتر در سایز اصلی و تعداد خروجی های تا 12 عدد و فرعی های تا 3/4 نیز وجود دارند و البته به ندرت استفاده میشوند.

جعبه کلکتور

جعبه کلکتور یک مکعب فلزی یا پلیمری است که کلکتورهای رفت و برگشت در آن جای میگیرند. جعبه کلکتورهای بسته به طول کلکتورها استفاده شده و به تناسب آنها تهیه میشوند. جعبه کلکتور 45 در 45 کوچکترین و جعبه کلکتور 130 سانتیمتری بزرگترین سایز جعبه کلکتور هستند.

از دیگر  تجهیزات گرمایش از کف برای نصب کلکتور پایه کلکتور است که بایستی به داخل جعبه کلکتور پیچ شده و کلکتور روی آن قرار بگیرد. علاوه بر این  به بست کلکتور برای مهار کلکتور نیز نیاز داریم. هر جعبه کلکتور نیاز به دو پایه برای دو کلکتور و 4 بست برای مهار آنها نیاز دارد.

شیر کلکتوری

شیر کلکتوری یک نوع ball valve یا شیر توپی نیم دور است که بر روی انشعابات و ورودی کلکتور نصب میشود. برخی از کلکتورها مانند  نیوکلکتور روی خود شیر هم دارد. شیرهای کلکتور ممکن است یک سر روپیچ و یک سر توپیچ باشند و از یک سمت به کلکتور و از سمت دیگر به لوله های گرمایش از کف متصل شوند و احتمالا از سمت لوله کوپلی باشند که به شیر کلکتوری یک سرکوپل معروف هستند. سایز شیرهای معمولا 16*1/2 هستند. هر بخش دارای یک شیر رفت و یک شیر برگشت برای کنترل و قطع و وصل است. درپوش کلکتور نیز برای انسداد موقت یا دایم سوراخ هایی که فاقد کارهایی هستند, از لوازم مورد نیاز گرمایش از کف هستند.

ایرونت یا شیر هواگیری

برای خالی شدن هوا از سیستم گرمایش از کف نیاز به نصب یک شیر هواگیری دستی یا ایرونت یا شیر هواگیری خودکار است. معمولا این شیرهای هواگیری گرمایش از کف در قسمت انتهایی نصب میشوند.

پمپ گرمایش از کف

برای افزایش سرعت آب داغ در سیستم گرمایش از کف از لوازم مورد نیاز میتوان به پمپ گرمایش از کف اشاره کرد.  این پمپ ها معمولا به صورت ترموستاتیک در کنار کلکتور نصب میشوند.

تروستات گرمایش از کف

ترمستات ها حسگرهایی گرمایشی هستند که ممکن است در هر سیستم حرارتی استفاده شوند. شیرهای ترموستاتیک, کلکتورهای ترموستاتیک و ترمستات های جداگانه که روی کلکتور نصب میشوند از تجهیزا لوکس هستند که البته کار با آنها بعضا کمی مشکل بوده و طول عمر زیادی هم ندارند.

برای دریافت لیست قیمت لوازم گرمایش از کف یا استعلام دقیق لوازم و تجهیزات گرمایش از کف با نمایندگی فروش لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *