نصب توالت فرنگی وال هنگ

در این نوشته به بررسی هزینه و نحوه نصب توالت فرنگی وال هنگ خواهیم پرداخت. همانطور که میدانید توالت فرنگی وال هنگ نوعی توالت فرنگی لوکس است که نسبت به توالت فرنگی های معمولی یا روکار فضای کمتری اشغال کرده و در عین زیبایی, امکان تمیز کردن بهتر, کف سرویس بهداشتی را فراهم میکند. وال هنگ دو بخش دارد که بخش داخلی آن قبل از کاشی کاری نصب شده و بخش دوم یعنی کاسه و دکمه ها پس از کاشی کاری نصب میشوند. یعنی شما بعد از نصب کامل آن فقط یک کاسه مشاهده میکنید و مخزن و دیگر قطعات داخل کاشی قرار میگیرند.

هزینه و نصب توالت فرنگی وال هنگ

 

نحوه نصب توالت فرنگی وال هنگ

برای نصب محکم کاسه روی دیوار , یک فریم داخل دیوار کارگذاشته میشود که به استراکچر نام دارد. استراکچر یک چارچوب فلزی است که مخزن , لوله ها و آی باکس وال هنگ درون آن تعبیه شده و مهمترین بخش از نصب توالت فرنگی وال هنگ نصب استراکچر است.

نصب توالت فرنگی وال هنگ سه بخش مهم و اساسی دارد. لوله کشی وال هنگ, نصب استراکچر وال هنگ و نصب کاسه توالت وال هنگ که در هنگام هریک اهمیت دادن به جزییات بسیار مهم است.

لوله کشی وال هنگ

لوله کشی فاضلاب مناسب برای وال هنگ درون دیوار تعبیه شده و یک لوله کشی آب نیز برای پرکردن مخزن آب وال هنگ وجود دارد. یک نصاب وال هنگ علاوه بر تسلط بر نصب بایستی مهارت کافی در لوله کشی فاضلاب و آب و همچنین پیش بینی دقیقی از محاسبات مربوطه به ارتفاع تمام شده از کف برای اجرای لوله کشی با تجربه کافی داشته باشد.

در سیستم لوله کشی فاضلاب والهنگ مانند لوله کشی توالت فرنگی هیچ نوع سیفونی در مسیر لوله کشی وجود نداشته و تنها تفاوت آن با لوله کشی توالت فرنگی معمولی این است که در حین عملیات بنایی و پیش از کاشی کاری بایستی لوله فاضلاب کشیده شده و استراکچر وال هنگ نصب شود.

در لوله کشی آب وال هنگ نیز یک انشعاب لوله سرد برای نصب شیر پیسوار در محدوده استراکچر والهنگ مهیا میشود.

نصب استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ یک چهارچوب معمولا فلزی است, که برای قرار دادن مخزن و پیچ کردن کاسه توالت در داخل دیوار کار گذاشته میشود. شاقول بودن و تراز بودن استراکچر از مهمترین قسمت های نصب این بخش از نصب وال هنگ است. اکثر استراکچر های وال هنگ دارای پیچ های هستند که کاسه به آنها آویزان میشود.

ضخامت دیواری که قرار است استراکچر روی آن نصب شود, بایستی حداقل 20 سانتی متر باشد. محل نصب منبع آب و باکس تعمیرات و محل نصب دکمه های وال هنگ نیز در استراکچر مشخص است.

نصب استراکچر و محکم سازی آن روی دیوار میتواند توسط مصالح ساختمانی, پیچ رولپلاک یا رول بولت باشد. در صورت عایق بودن سرویس بهداشتی, بایستی مراقب بود, تا به کف سرویس بهداشتی آسیب نرسد.

بعد از نصب استراکچر, مخزن, شیر و شلنگ, مکانیزم تخلیه وال هنگ نصب شده و لوله پرکن کاسه از سمت بالا و لوله فاضلاب کمی پایین تر جهت نصب کاسه وال هنگ, کمی بیرون از محل کاشی کاری منتظر میمانند. بهتر است برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی درپوش های این لوله ها نصب شوند.

نصب کاسه توالت فرنگی وال هنگ

نصب کاسه توالت وال هنگ معمولا روی دو پیچی که  به استراکچر نصب هستند, انجام میشود. پیچ های فابریک بهترین وسیله برای تحکیم وال هنگ بوده و از به کار بردن تجهیزات متفرقه اجتناب کنید. در هنگام نصب کاسه نیز تراز و شاقول فراموش نشود. اغلب برندهای وال هنگ دارای آکس کاسه 18 تا 23 سانتیمتر هستند.

در هنگام تنظیم و نصب استراکچر و پیچ های نصب کاسه, بایستی از کف تمام شده در حدود 40-45 سانتیمتری نشیمنگاه و پیچها در ارتفاع 33 تا 35 باشد. در نصب وال هنگ های خارجی مانند گبریت, شواب, شل, آلکاپلاست و گروهه این ارتفاع توسط یک علامت وجود داشته که ارتفاع یک متری از کف تمام شده را نشان میدهد.

کمترین ارتفاع نصب وال هنگ از کف تمام شده را میتوان حداقل 22 سانتی متر دانست. البته برخی از مدل های وال هنگ با این ارتفاع نیز قابل نصب نبوده و در هنگام نصب استراکچر و لوله کشی فاضلاب به این فواصل توجه نمود. ارتفاع پیچ ها در حدود 33 تا 35 و ارتفاع نشیمنگاه وال هنگ بایستی 40 تا 45 سانتیمتر باشد.

هزینه نصب توالت فرنگی وال هنگ

هزینه نصب توالت فرنگی وال هنگ بستگی به خدمات ارایه شده توسط نصاب وال هنگ دارد. اجرت لوله کشی آب و فاضلاب وال هنگ داخل سرویس بهداشتی بین 1 تا 2 میلیون دستمزد داشته و در صورت نیاز به تخریب و کنده کاری این هزینه اضافه میشود.

دستمزد نصب استراکچر و مخزن توالت فرنگی والهنگ بین 1 تا 1/5 میلیون قیمت داشته و نصب کاسه وال هنگ نیز بین 600 تا 800 هزار تومان اجرت دارد. در صورتی که تعداد وال هنگ های برای نصب یا دیگر خدمات این هزینه ها شامل تخفیف نیز میشوند.

هزینه خرید استراکچر وال هنگ بسته به برند آن داشته که ارزان ترین وال هنگ در حال حاضر یعنی سال 1402 حدود 5 میلیون تومان قیمت داشته و کاسه نیز قیمت های متفاوتی دارند. در بین برندهای ایرانی وال هنگ ایمن آب, قهرمان,راسان و در بین برندهای خارجی گبریت,شل و گروهه مارکهای خوب وال هنگ هستند.

در صورت نیاز به سوال در زمینه هزینه و نحوه نصب توالت فرنگی وال هنگ با ما تماس بگیرید.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *