قیمت لوله پکیج

بررسی قیمت لوله پکیج در انواع مختلف لوله اتصالات موجود در بازار هدف این نوشته است. به دلیل استفاده روزافزون از پکیج در ساختمان های در حال ساخت و تبدیل سیستم گرمایشی موتورخانه و آبگرمکن به پکیج در ساختمان های در حال سکونت, اجرای لوله کشی پکیج تقاضای بسیار بالایی در چند سال گذشته پیدا کرده است.

با توجه به چندین انتخاب پیش رو با برندهای مختلف در ادامه به بررسی انواع لوله اتصالات مورد استفاده و مقایسه قیمت آنها میپردازیم. از آنجا که قیمت لوله کشی ساختمان بخش مهمی از ساختمان سازی محسوب میشود, آشنایی با هزینه ها برای مالکین و سازنده ها ضروری به نظر میرسد.

به طور کلی لوله کشی پکیج شامل دو بخش لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور شوفاژ میشود. در بخش لوله کشی آب دو لوله آب سرد و گرم و در لوله کشی شوفاژ دو لوله رفت و برگشت وجود دارد.

در صورت تفاوت معمولا قیمت لوله شوفاژ نسبت به لوله آب مصرفی گران تر است, البته اگر هر دو نوع لوله را از یک برند و نوع انتخاب کنند, مسلما قیمت آنها برابر است, اما در برخی پروژه ها ممکن است, لوله کشی آب سرد و گرم با لوله تک لایه و لوله کشی شوفاژ پکیج با لوله پنج لایه انجام شود.

از لحاظ متریال امکان استفاده از 5 نوع لوله در لوله کشی پکیج وجود دارد. البته در صورت اجرای لوله کشی پکیج به صورت کلکتوری یا سیستم گرمایش از کف به صورت اصولی فقط میتوان از لوله کشی پنج لایه و پکس استفاده کرد و انواع دیگر محدودیت فنی دارند.

  • لوله کشی پکیج با لوله پلی پروپلین تک لایه سفید یا لوله سبز و سفید آذین
  • لوله اتصالات فویل دار یا 3 لایه
  • لوله اتصالات پنج لایه پکس
  • لوله های تک لایه پکس
  • لوله اتصالات فولادی سیاه یا لوله گازی

موارد فوق از لوله هایی هستند که میتوان برای اجرای لوله کشی پکیج از آنها استفاده کرد.

قیمت لوله پکیج ساختمان

قیمت لوله پکیج با لوله سفید ارزان تمام میشود

قیمت لوله کشی پکیج با لوله سفید به صرفه ترین مورد از انواع لوله کشی لوله کشی آب و شوفاژ  ساختمان محسوب میشود. با توجه به اجرای آسان و قیمت ارزان این شیوه لوله کشی هم از طرف کارفرما و هم از طرف مجری راحت ترین نوع لوله کشی محسوب شده و به خصوص اگر لوله کشی به صورت روکار و انشعابی باشد, در بیش از نیمی از ساختمان های کشور در حال استفاده است. به طور کلی لوله کشی ساختمان با لوله سفید پرطرفدارترین نوع لوله کشی آب و شوفاژ در ایران است.

در حال حاضر یعنی اوایل سال 1401 قیمت هر متر لوله پکیج از حدود متری 20 هزار تومان تا حدود 50 هزار تومان بوده که با احتساب اتصالات بایستی هزینه خرید اجناس مورد نیاز را با هر متر لوله کشی برابر بدانیم. یعنی اگر یک واحد به 50 متر لوله و اتصالات نیاز داشته باشد با محاسبه اتصالات مورد نیاز در حدود متری 70 تا 90 هزار تومان( 4 میلیون تومان) هزینه خرید لوله و اتصالات پکیج شده و تقریبا کمی بیش از هزینه خرید لوله و اتصالات یعنی 4 تا 5 میلیون تومان نیز هزینه اجرای لوله کشی آن میشود.

آذین لوله, یزدبسپار, نیک بسپار, بست بسپار, سپاهان از برندهای مشهور تولید کننده لوله آذین بوده و برای خرید میتوانید به نمایندگی لوله آذین تهران مراجعه کنید.

لوله کشی پکیج با لوله فویل دار

لوله کشی پکیج با لوله های تک لایه به دلیل دمای بالا در حین استفاده ممکن است کمی شل شده و برخی از مجریان ترجیج میدهند که با استفاده از لوله های 3 لایه این کار را انجام دهند. قیمت لوله کشی پکیج با این لوله های در حدود 10 درصد گرانتر از لوله های تک لایه شده و البته به دلیل نقاط ضعفی مانند جداشدگی فویل از لوله خیلی استفاده نمیشود.

قیمت لوله پکیج پنج لایه

بهترین لوله برای سیستم شوفاژ و لوله هایی که آب گرم از آنها عبور میکند, لوله های پنج لایه هستند. قیمت این لوله ها با لوله های تک لایه فرق چندانی نداشته اما به دلیل گران قیمت بودن اتصالات مصرفی قیمت لوله کشی پکیج ساختمان با لوله کشی پنج لایه بین 30 تا 40 درصد گران تر از لوله های تک لایه آب میخورد.لوله های پنج لایه با بهترین مارک لوله و اتصالات با کیفیت ترین نوع لوله کشی محسوب میشود.

سوپرپایپ, نیوپایپ, ایزی پایپ, یونیک پایپ, ایزوپایپ, بهتراشان از معروف ترین برندهای لوله پنج لایه بوده و بهتر است, برای خرید لوله به صرفه و با کیفیت به نمایندگی نیوپایپ یا برندهای دیگر مراجعه کنید.

لوله کشی پکیج با لوله تک لایه پکس

لوله تک لایه پکس مصرف چندانی نداشته و به دلیل استقبال کم به صورت محدود استفاده شده و اتصالات آنها نیز در هر فروشگاهی یافت نمیشود. اما از لحاظ براورد قیمتی تقریبا با لوله های پنج لایه یکی تمام میشود.

لوله کشی با لوله های فولادی سیاه

لوله کشی با لوله های گازی سیاه تا حدود 25 سال پیش تنها گزینه برای لوله کشی شوفاژ و پکیج بود, اما با ظهور لوله های پلیمری, مصرف این لوله ها فقط به موتورخانه محدود شده و در برخی از ساختمان های دارای موتورخانه لوله رایزر شوفاژ را نیز از این لوله ها استفاده میکنند.

قیمت این لوله ها بالا و دستمزد لوله کشی آنها نیز بسیار بالاتر از لوله کشی های پلیمری است.

در برخی موارد و در ساختمان های انبوه برای بهینه شدن اجرا و قیمت لوله آب سرد و گرم از لوله کشی تک لایه برای آب پکیج و از لوله های 5 لایه برای مدار رادیاتور شوفاژ پکیج استفاده میشود.

همانطور که میدانید در کنار انتخاب بهترین و مناسب ترین قیمت لوله پکیج ساختمان بهتر است از متبحرین مجری لوله کشی استفاده کرده تا کیفیت کار لوله کشی پکیج افزایش یابد. در صورت نیاز در زمینه مشاوره و اجرا با خدمات تاسیساتی تهران کارا با ما تماس  بگیرید.

 

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *